Din varukorg är för närvarande tom!
Webbplatsen är en tjänst tillgänglig av Globe Multitrade AB orgnr: 559017-4909, (hädanefter kallad “GmStore”) (“vi”, “vår” eller “oss”). Webbplatsvillkoren styr din användning av webbplatsen. Vi kan ändra webbplatsens villkor när som helst. Din fortsatta användning av webbplatsen innebär att du accepterar alla villkor för webbplatsen eller våra tjänster vid tidpunkten för användning. Varje gång du besöker webbplatsen bekräftar du ditt godkännande av webbplatsens villkor. Vid varje besök är du ansvarig för att granska webbplatsens villkor och eventuella ändringar .
Webbplatsen ger användarna möjlighet beställa reparationstjänster samt att köpa vissa elektroniska enheter såsom mobiltelefoner, mobiltillbehör, datorer, surfplattor och (sammantaget “Enheten”) enligt dessa villkor. Du samtycker till att alla transaktioner kommer att utföras elektroniskt och att villkoren för eventuella köp av någon enhet kommer att styras av GmStore avtal om reparation och köpvillkor som finns nedan.
Som privatperson har du enligt Distans- och Hemförsäljningslagen (SFS 2005:59), under vissa förutsättningar, rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot produkten. Du har rätt att undersöka produkten för att se vad den har för egenskaper och funktioner, men vid en retur ska produkten vara komplett och i ett oförändrat skick. Om du hanterar varan mer än vad som är tillåtet är du ansvarig för varans minskade värde och vi förbehåller oss då rätten att vid återbetalningen göra avdrag för värdeminskningen.
Vid åberopande av ångerrätt så skall kund kontakta företaget via mejl på support@gmstore.se och meddela att man önskar åberopa sin ångerrätt. Kund behöver då fylla i och skicka in ångerblanketten som ni hittar här.
Meddelandet från köparen till säljaren om avsikten att nyttja ångerrätten bör ske skriftligt av dokumentationsskäl. Innan en vara returneras ska en bekräftelse mottas från säljaren med instruktioner om hur returen skall genomföras.
Köparen skall utan onödigt dröjsmål, och senast 14 dagar från anmälan efter det att ångerrätten beviljats, skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till säljaren, om säljaren inte har erbjudit sig att arrangera upphämtning av varorna.
Observera att det är viktigt att ifall du ångrar ett köp och vill returnera varan, först behöver hämta ut paketet och därefter returnera det. Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnader för den hantering som uppstår vid ej uthämtade paket (returfrakt, expeditionskostnad och dylikt).
Återbetalningen kommer att ske utan onödigt dröjsmål och i vilket fall som helst senast 14 dagar från den dag då vi fick ditt meddelande om att du ångrat köpet. Vi förbehåller oss dock rätten att avvakta återbetalningen tills vi fått tillbaka varan från dig.
Vid betalning via faktura och redan gjord betalning återbetalas beloppet till ditt konto. Returfraktkostnaden och eventuellt värdeminskningsavdrag dras av från återbetalningen. Om fakturan inte betalats än, läggs returfraktkostnaden och värdeminskningsavdraget till på samma faktura.
Kund ansvarar för backup av data, GmStore ansvarar ej för dataförlust iinlämnad utrustning.
GmStore ger upp till 12 månaders garanti på alla våra telefoner,surfplattor och datorer, all utrustning är begagnad eller rekonditionerad om inget annat anges, batteri räknas som förbrukningsvara och därför har en garantitid på 6 månader med en batterihälsa på minst 80% på mobiltelefoner och 70% på bärbara datorer.
Datorerna säljs med operativsystem (windows 10 eller 11) eller macos för macbook.
Garantin räknas från inköpsdagen eller när du mottagit varan inom Sverige. Var god och meddela oss inom 3 dagar från köp efter att varan har mottagits om du inte är nöjd med den. I nedan garantivillkor anges vilka delar som omfattas av GmStore garanti förutsatt att skadan inte orsakats av handhavandefel så som oaktsam hantering av produkt, felet har anmälts inom angiven garantitid och köpbevis/kvitto bifogats.Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning med försäkrad och spårbar frakt.
VIKTIGT! Alla produkter som returneras till oss måste vara fabriksåterställda och alla låsningar till konton borttagna såsom hitta min iPhone eller Google Factory Reset Protection (FRP).
GmStore ansvarar ej för utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnader pga garantiärendet, ingen låneprodukt erbjuds under perioden produkten är inne hos oss.
Kund ansvarar för backup av data, GmStore ansvarar ej för dataförlust i inlämnad utrustning.
GmStore lämnar alltid 6 månaders garanti på utförd reparation/service och gäller endast den utbytta/reparerade reservdelen och ej generell garanti på hela enheten. Yttre åverkan förbrukar GmStores garanti . Mjukvarufel omfattas ej av garanti.
GmStore är en oberoende reparatör och är inte auktoriserad av någon tillverkare.
Det är viktigt att vara medveten om att även om vi gör vårt bästa för att reparera din enhet noggrant, kan vi inte garantera vattentäthet . Vi rekommenderar därför att undvika att utsätta din enhet för vatten eller fukt för att säkerställa dess långsiktiga funktionalitet.
Om du har begärt säkerhetskopiering, dataräddning eller dataöverföring mellan enheter kan det bli nödvändigt att tillfälligt lagra din personliga information på våra servrar för att fullfölja uppgiften. Vi har ingen åtkomst till denna data, delar den inte med tredje part och säkerställer regelbunden radering av informationen.
Vi ansvarar inte för några tillbehör som lämnas eller skickas in tillsammans med din enhet (som kartonger, hörlurar, laddare osv).
GmStore ansvarar ej för utebliven vinst, ökade utgifter eller andra kostnader pga garantiärendet, ingen låneprodukt erbjuds under perioden produkten är inne hos oss.
Om din vara skulle vara felaktig kan du reklamera varan eller köpet. För en smidig reklamation rekommenderar vi att du reklamerar genom att kontakta oss via mejl på support@gmstore.se, men kan även nå oss på telefonnummer 08-68428848
Vi sitter på adressen Mikrofonvägen 15, 126 28 Hägersten.
En produkt som visar sig vara defekt ska så fort som möjligt skickas tillbaka till oss. Kunden ansvarar för säkerhetskopieringen av datafiler innan produkten skickas in för underhåll. Produkten som skickas ska förpackas med omsorg. Ifall telefonen levereras och återlämnas med märkningen ”Ömtåligt”, dvs produktens hantering kräver en separat åtgärd, är Kunden skyldig att betala kostnaderna för leverans.
Vid returnering som omfattas av garantin ska följande ingå:
Nedan punkter omfattas inte av GmStore garanti:
Vid en godkänd reklamation så ersätter Gmstore kund med en likvärdig produkt eller genom återbetalning av köpet. Återbetalningen sker inom 1-5 bankdagar efter reklamationen har blivit godkänd.
Du som kund har reklamationsrätt i 3 år enligt Konsumentköplagen. Vi ber dig reklamera till oss inom skälig tid. Skulle ett fel upptäckas precis innan 3 år har passerat så har du ytterligare 2 månader på dig att anmäla felet.
Reklamationen görs till:
GmStore
Mikrofonvägen 15
126 28 Hägersten
Ansvarsfördelning & Äganderätt
GmStore produkter och tjänster säljs i befintligt skick. Vi ansvarar inte för direkta eller indirekta kostnader orsakade av fel i eller användning av produkter eller tjänster, eller för inkomstförlust.
Vissa funktioner eller tjänster som tillhandahålls kan kräva att ett användarkonto öppnas (inklusive inställningar av Apple ID-användare och lösenord). Kunden är ansvarig för all aktivitet som uppstår på sitt konto och säkerställer sin kontoinformation, inklusive sitt lösenord. Det är förbjudet att använda någon annans Apple-ID, lösenord eller konto utan kontohavarens tillstånd. GmStore kan inte och tar inget ansvar för förlust eller skada som orsakas av att inte ta hänsyn till dessa ansvarsområden. GmStore är inte ansvarig när användaren glömt sitt Apple-ID eller lösenord. På grund av informations- och personuppgifts säkerhet är GmStore inte heller ansvarig för att tillhandahålla det ursprungliga köpkvittot från den ursprungliga ägaren av telefonen.
Alla varor förblir GmStore egendom till dess fulla betalning kommit bolaget tillhanda. Alla bedrägeriförsök rapporteras till polisen. GmStore förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.
Tillämpning av lag och jurisdiktion
Svensk lag gäller för dessa villkor och din användning av denna webbsida. I den mån lag tillåter det ska svensk domstol ha exklusiv jurisdiktion vad gäller tvist som uppstår med anledning av dessa villkor eller din användning av webbsidan, med undantag för fall då GmStore självmant väljer att vidta rättsliga åtgärder mot en kund/användare där den har sitt hemvist.
Om kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa Villkor är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. De bestämmelser som förklarats ogiltiga eller som inte kan verkställas kommer att ersättas av relevanta juridiska vägledningar och råd.
Ändringar av villkoren
GmStore förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa Villkor när som helst i tiden. Alla ändringar av dessa villkor kommer att publiceras på hemsidan. Ändringar gäller från det att Du har accepterat Villkoren (i samband med ett nytt köp eller vid besök på hemsidan), alternativt 30 dagar efter att vi har informerat dig om ändringarna. GmStore rekommenderar dock att du håller dig uppdaterad på hemsidan regelbundet för att bli varse om eventuella ändringar av Villkoren.
Om vi inte kommer överens
Köparen kan med fördel vända sig till sin kommuns konsumentvägledare för att få råd och stöd vid en eventuell konflikt.
Parterna ska försöka lösa eventuella tvister i godo. Som konsument kan du dock alltid hänvisa en eventuell tvist till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN). Du kan kontakta ARN antingen via deras hemsida www.arn.se eller post:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Parter i ärendet är säljaren, det vill säga GmStore under och den ursprungliga köparen av varan. Alla tvister ska lösas enligt svensk lagstiftning.
GmStore åtar sig att följa utslag från allmänna reklamationsnämnden. Köparen kan även vända sig till EU ODR som tvistlösningsorgan på deras webbadress https://ec.europa.eu/odr